frequently asked questions

Usually I receive a lot of questions by email, questions about my photography or the photography in general.  I’m sure that the answers are interesting for other peoples and maybe it is a good idea to make this public. So if you have questions, just post them here. I promise I’ll answer all of you.

De obicei primesc o gramada de intrebari pe mail. Intrebari legate de fotografiile pe care le fac dar si despre fotografie in general. Sunt sigur de faptul ca raspunsurile sunt interesante pentru mai multi dintre voi si cred ca e bine sa le fac publice. In concluzie, daca aveti intrebari va rog sa le postati aici. Promt sa raspund tuturor.

156 Replies to “frequently asked questions”

  1. They say that a picture is worth more than a thousand words… in your case it’s not true, each of your creations does more than that, they speak volumes. Great talent, art at its best!

  2. salut. imi place ce faci ,bafta in continuare. voiam sa stiu daca tu ai studii de specialitate.

  3. Intr-un fel da. Am facut imagine de film si in cadrul facultatii exista un curs de fotografie. Dar de fotografie m-am apucat cu mult timp inainte. Cam de prin clasa a 8-a.

  4. buna!

    1. Felicitari!
    2.chiar as fi curioasa sa vad ce cap ascunde toate ideile pe care le ai.
    3.ai o slabiciune pt literatura ruseasca?

  5. 4. am citit mai sus o chestioara care mi-a ramas printre circumvolutiuni [daca tot ma trimiti la portrete atit de … nude…precum e cel din link-ul de mai sus] . spuneai ca faci fotografie pt publicul larg [care nu acorda atentie detaliilor tehnice] si nu pt alti fotografi profesionisti. eu fac fotografie de mai bine de un an si jumatate. a fost un parcurs destul de ciudat pina sa ajung aici. am trecut progresiv prin muzica, teatru si desen. ma ajuta foarte mult acest lucru acum. totusi…de la un timp incoace, ma tot framinta intrebarea: de ce fac fotografie? care e finalitatea? in afara de aprecieri verbale [sa le spunem] , eventual banesti ale operelor mele… voi avea pe 1 nov si o expozitie proprie. nu sunt prea entuuziasmata. am facut-o mai mult la insistentele celor din jur. anyway…ce doresti sa realizezi tu prin fotografie?
    5. am observat si eu asperitatea,raceala fotografilor profesioniste fata de altii asemenea colegi de breasla, dar mai ales fata de cei care tintesc spre o astfel de cariera .

  6. 4. altceva decat bani si faima :)) ?. probabil ca imi doresc sa las ceva in urma, sa nu imi irosesc viata si sa traiesc frumos. se pare ca fotografia ajuta la asta. Sincer sa fiu nu am un scop bine definit, fac ce imi place si sunt foarte fericit cu asta. Probabil ca sunt suficient de egoist incat sa fac fotografie pentru ca imi place.

    5. cred exista o oarecare teama de o eventuala concurenta.

  7. hello,
    am reintrat pe site-ul tau pentru ca am vazut emisiunea genialii de pe antena 1 cu marius moga pe post de genial. Am cautat in protofoliu poze cu marius si am gasit ( nu sunt un fan al lui insa doream sa vad cum l-ai …prins in poza daca e sa zic asa). Oricum am vazut ca ai mai schimbat cate ceva la site ( in bine dupa parerea mea). Multumim pt posibilitatea de a lua poze ( i-am trimis unui priten de-al meu care se cearta mereu cu prietena lui o poza de-a ta luata anul trecut cu o tipa care il da afara pe unul din masina ca si cum l-ar bate – si-a pus-o la avatar :) . I se potriveste :) :) ). Oricum te intrebasem anul trecut daca este posibilitatea de a avea un ucenic care nu stie nimic – ma rog orice poate apasa pe un buton si asa sa faca o poza, ma refeream la strudii de specialitate. Rapsunsul tau anul trecut a fost ca momentan nu ai nevoie. Dara anul acesta?M-am apucat sa citesc toate intrebarile si raspunsurile pe care le-ai dat ( asa imi fac si eu cultura).. mai vorbim

  8. :)) Ana, cred ca poza de care vorbesti e facuta de Cosmin Bumbut. Dar nu e bai, ca din cate am inteles preintre randuri, domnilor Galmeanu si Bumbut nu le frica de concurenta celuilalt;cei doi fiind nu doar cu geanta foto pe umeri, dar si cu capul (desigur in acelasi loc) :)

  9. :)) da, fotografia “cu o tipa care il da afara pe unul din masina ca si cum l-ar bate” e facuta de Bumbut. Nu imi aduc aminte sa am o fotografie cu un subiect asemanator.

  10. Salut,

    Cam cat de importanta e comunicarea in domeniul tau? Am citit ca ar fi o componenta cu greutate care ajuta la relaxarea subiectului si la atingerea unei stari de..”incredere”. Totusi pt e persoana cu reale probleme de comunicare, adica pentru cineva care de abia leaga 2 cuvinte cu prietenii si 0 cu necunoscutii crezi ca ar fi sanse sa reuseasca sa profeseze ca fotograf?

  11. Comunicarea este fara indoiala importanta. Nu cred ca poti sa te descurci atunci cand fotografiezi oameni zi de zi fara oarece indemanare in arta comunicarii. Lucrurile din punctul asta de vedere nu sunt diferite fata de principiile comunicarii in general.

    Cu putin antrenament si bunavointa oricine poate dialoga cu oricine, nu cred ca exista piedici peste care nu se poate trece atunci cand exista vointa. Oamenii din fata camerei unui fotograf de moda sau portret sunt fotografiati pentru ca vor. De obicei sunt incantati de lucrul asta asa ca au tot interesul sa comunice, nu e ca si cum trebuie sa convingi pe cineva.

    Pe de alta parte fotografia nu se rezuma doar la portret sau moda. Sunt multe ramuri unde nu ai nevoie de prea multa comunicare, fotografia de produs de exemplu.

  12. Buna, voiam sa stiu daca tu pt. fotografiile din protofoliul (exceptandu-le pe cele din revistele de moda), colaborezi cu un make up artist? Eu sunt un mic make up artist si voiam sa stiu dak pot sa “cresc” alaturi de tine…

  13. Claudia, nu cumva ar trebui sa “cresti” alaturi de un make-up artist mai mare? Ai avea mult mai multe de invatat. ;)

  14. Alex, nu pot decat sa te felicit pentru decizia de a avea un blog unde, in afara de discutii pe teme fotografice, sa ii poti ajuta pe toti cei care au nevoie de o parere sau un sfat avizat. Mai importand decat a avea un blog este sa ai timp de a popula blogul cu informatiile dorite… Se vede ca ai reusit. Multe mesaje, intrebari interesante, raspunsuri super… Cu siguranta o sa revin cu placere… :)

    Mai pe la inceputurile mele, m-am lovit in principal de problema comunicarii… Multi fotografi dar putini cu adevarat buni. Din cei buni extrem de putini cu care puteai sa stai de vorba. Unii erau de negasit, altii nu aveau timp iar restul nu vroiau sa fie deranjati.

    Da, ii invidiez pe tinerii din ziua de azi ca pot fi ajutati in pasiunea lor pentru fotografie si in acest mod :) De fapt, eu cred in continuare ca meseria se fura, iar acest blog ca si site-ul principal, in sensul bun al cuvantului, este un loc de unde se poate “fura”…

    Sa ai lumina buna,
    Ioan

  15. alex, indraznesc si eu cu o intrebare. ingrosh si eu randurile entuziastilor foto si ca oricare entuziast, imi doresc sa nu raman doar la nivelul asta. in acelasi timp nu m-as vedea traind din fotografie; prima pasiune (mai bine zis placere) fiind ceea ce muncesc. asadar, in ce masura vezi reusita in fotografia facuta ca un hobby? cunosti oameni care se scalda “cu fudul in doua luntrii” asa cum visez eu? se poate?
    sa nu ma intelegi gresit, incerc, pe cat posibil, sa ma aplec asupra fotografiei cu max de seriozitate, nu e vorba de un hobby asemanator cu pescuitul ce apare prin toate CV-urile :)

  16. Sunt aproape sigur ca performanta se face cu multa daruire si multa munca. Nu cred ca excelenta intr-un domeniu iti mai lasa timp pentru altceva. Din cauza asta mai toti sportivii buni nu stiu carte iar Einstein nu juca fotbal.

    Probabil ca fotografia ca hobby nu este cheia reusitei dar nu e cazul sa fac o regula din asta. Unul dintre oamenii ce vor ramane negresit in istoria fotografiei este Neil Armstrong pentru imaginea primului pas pe luna. Asa ca uite si un exemplu ce ne demonstreaza ca in anumite conditii se poate :).

  17. as avea foarte multe intrebari, prea mlte deci am renuntat. un singur lucru am sa iti spun : felicitari! poate in viitor o sa pot face si eu fotografii macar jumatate din cat de bune sunt cele ce le-am vazut la tine! succes in continuare! tot respectul!

  18. E sambata seara si ai reusit sa faci ceva ce eu (cu mine insami) nu reusisem de mult… stau… ascult un Jazz (intentzionat cu majuscula) bun.. ma uitam peste fotografiile tale si am citit absolut toate postarile si raspunsurile de aici… si ma simt bine… ma simt linistit…. Pentru asta itzi multzumesc!

    un “mic” (extrem de mic) pasionat de fotografie

  19. M-am uitat l fotografiile tale si mi se par geniale…Majoritatea pozelor as fi putut jura k nu sunt faqte in romania, mai ales cele de la mare.
    As vrea sa stiu dak intr-un viitor vei face pregatire pentru viitorii fotografi pentru ca asta as vrea s urmez si eu si mi-ar placea sa invat de la un profesionist.

  20. Probabil ca atunci cand, inevitabil, o sa devin un batranel isteric o sa fiu nevoit sa traiesc din cursuri. Acum cred ca e prea devreme. Am inca foarte multe de invatat, nu cred ca sunt pregatit sa “dau lectii”.

  21. Descoperire excelenta intr-o seara friguroasa……site-ul asta! De multa vreme vroiam sa vad unele poze, iar minunea s-a intamplat, thx!

  22. Buna Alex, in opinia mea esti la momentul actual singurul fotograf de arta din .ro.
    As dori sa te intreb, cand fotografiai pe film, ce film preferai, atat A/N si color? Cel putin fotografiile pe care le faceai cu mamiya au o tonalitate deosebita, nu imi dau seama daca datorita opticii sau a filmului folosit.
    Ms

  23. Kodak si Fuji pentru diapozitiv color si Kodak Tmax pentru a/n. In privinta tonalitatii sunt probabil mai multi factori. Este vorba de optica dar si de calitatea filmului lat (6×7, 6x8cm, etc). Un factor important este si scanner-ul folosit pentru scanarea peliculei.

  24. Buna ziua, Alex. Iti multumesc pentru generozitatea artistica si pentru disponibilitatea ta remarcabila. Am rugamintea de a-mi recomanda un punct de plecare in descifrarea tehnica a fotografiei: carti, site-uri, documentatie de orice fel (chiar daca este vb despre lucrari in engleza sau franceza). Sunt diletanta, nu stiu mai mult decat sa apas pe buton, dar imi place sa “privesc”.Citesc detaliile tehnice pe care le impartasiti pe site-ul tau si ma simt blocata in orice demers de a patrunde in culisele fotografiei, dincolo de pragul amatorismului. Imi doresc insa foarte mult sa reusesc. Iti multumesc pentru ajutor.

  25. Salut Alex,
    Ma bucur foarte mult ca ai deschis aceasta rubrica unde si un necunoscator in ale fotografiei (sau hai sa folosim “amator” in cazul de fata) pot sa ia legatura cu tine pe aceasta cale.

    In primul rand vreau sa te felicit pt raspunsurile mai mult decat complete date interlocutorilor mei si as vrea sa profit si eu de ocazie sa te intreb cate ceva …

    Ca sa ii raspund Anoukai un bun material pt. a invata fotografia (atat tehnic cat si compozitional) ar fi tutorialele lui Jodie Coston: http://www.morguefile.com/archive/classroom.php?sid=2893847d5460645ad7330494556359b1&MORGUEFILE=cau6p4rvgu7h0ffdn9siiuaei2 .
    Desigur, eu as recomanda pt. cei cu posibilitati si cartea lui Scott Kelby:
    http://www.morguefile.com/archive/classroom.php?sid=2893847d5460645ad7330494556359b1&MORGUEFILE=cau6p4rvgu7h0ffdn9siiuaei2

    Cum si eu sunt interesat de acest subiect, as vrea sa stiu ce materiale imi recomanzi pt studiul fotografiei indoor – in mod special studiul cu lumini / blitzuri (carti sau materiale web pe care le-ai pus de-o parte de-a lungul carierei).

    O alta intrebare ar fi legata mai mult de partea spirituala – care, cred eu, in fotografia pe care o faci ocupa poate cel mai important loc. De ce spun asta? pt. ca orice proces premergator sedintei foto trebuie sa treaca printr-un filtru al gandirii… Ai spus ca inainte de a te apuca de o sedinta foto trebuie mai intai sa stai sa reflectezi la ideea ce urmeaza a fi pusa in practica. Ce se intampla daca ai avea de realizat un proiect de ultim moment si timpul de gandire la tema ar fi destul de scurt ? unde ai gasi inspiratia ? si in general – unde iti gasesti inspiratia?

    Cu stima,
    Claudiu

  26. Pentru prima intrebare am acelasi raspuns ca si pentru anouk.

    Inspiratia este un lucru destul de complicat. Nu cred ca tine neaparat de fotografie ci de viata in general. Ne intalnim la tot pasul cu situatii neprevazute unde trebuie sa avem reactii pe masura. Nu exista o reteta aplicabila in privinta imprevizibilului, pur si simplu actionezi. de cele mai multe ori analizezi daca ai luat cea mai buna decizie in momentul in care evenimentul e deja consumat. O decizie buna azi nu inseamna neaparat o garantie a unei decizii bune maine, probabil ca tocmai asta e frumusetea. Exista un soi de adrenalina creativa atunci cand apar lucruri neprevazute, uneori te salveaza.

    Pe de alta parte, chiar daca de cele mai multe ori imi fac planuri sau scenarii atunci cand pregatesc o sedinta foto, realitatea mi-a aratat ca momentele imprevizibile au cu adevarat valoare, sunt rare si irepetabile. Exemplele pot fi multiple.

  27. Salut,Alex!

    Vreau sa-mi achizitionez un kit cu lumini de studio pentru portrete.In magazin sunt doua variante de blitz-uri:cu 200W/s si cu 400W/s.Pretul este destul de ridicate la kit-ul cu putere mai mare decat cel cu putere mai mica.Sunt aproape hotarat sa cumpar luminile de 200W (pentru ca atat imi permit),dar vreau sa stiu daca le voi putea utiliza in diferite conditii (nu numai in studio ci si afara,in natura) si sa aiba rezultate satisfacatoare.
    Poate intr-adevar luminile trebuie sa fie folosite numai pentru un studio mic si atat.Si parca mi-ar parea rau ca nu le-as putea utiliza si in alte situatii (nunti,modeling,alte locatii,etc.)

    Ma bucur ca ai reusit sa faci ce-ti place si sa castigi din fotografie de la varsta aceasta.Asta demonstreaza tuturor tinerilor ca se poate.Si eu am 28 de ani,dar deocamdata mai am mult pana sa ajung un fotograf cunoscut.

    Cu stima,
    Alex Thiery

  28. Raspunsul la “ce echipament sa imi cumpar?” este de obicei destul de interpretabil. Fiecare fotograf lucreaza intr-un fel anume iar echipamentul este configurat in asa fel incat sa se muleze pe nevoi.

    Eu am capete de 1500W si sincer sa fiu sunt cazuri cand ma incurca. Sunt mult prea puternice pentru digital si pentru felul in care lucrez. Le tin mai tot timpul la minim si chiar si chiar si asa sunt uneori mai mult decat imi trebuie. Sigur, sunt cazuri izolate cand le folosesc la maxim dar ele sunt atat de putine incat sunt neglijabile, cel putin din punct de vedere statistic.

    Probabil ca mai puternic e mai bun, te ajuta sa te descurci intr-o plaja larga de situatii. Nu degeaba mai multa putere e mai scumpa. In mod sigur sunt mai bune lampile de 400W, poate chiar unele mai puternice.

    Pe de alt aparte te poti descurca foarte bine si cu 200W. Daca vrei sa le folosesti afara este deajuns sa eviti miezul zilei, atunci cand lumina naturala este probabil prea puternica pentru a fi echilibrata. In interioare nu vad nici o problema, mai ales ca mai toate DSLR-urile moderne pot lucra “publicabil” cu ISO400.

  29. Asteptand si eu un raspuns de la Alex de ceva vreme tin sa iti dau si tie Thiery un sfat din experienta proprie de pana acum: in primul rand pt fotografia indoor pot fi de ajuns kiar si 100W (personal am folosit niste blitzuri cu slave de 45/60W si tot am simtit nevoia sa intervin asupra luminii cu niste umbrele de difuzie) ; avantajul celor de 200W respectiv 400W e ca vin in trepte reglabile de putere + lumina de control si pot fi folosite in spatii largi (vorbesc de incaperi); fireste ca poti folosi aceste blitzuri si afara insa vei avea nevoie de o sursa permanenta de curent langa tine solutia fiind un battery pack foarte scump.

    Parerea mea e, dak nu ai mai tras cu un astfel de sistem de blitzuri, sa mergi pe varianta acelora cu slave care sunt mult mai ieftine si cu care poti experimenta in voie – pana cand vei realiza singur de ce anume sistem de lumini vei avea nevoie.

    Toate bune,
    Claudiu

  30. Multumesc pt raspunsuri Alex ! finally … :P

    Probabil unul din putinele amendamente pe care l-as putea aduce blogului e faptul ca nu scrii mai des pe el (sau nu ai timpul necesar); in rest, sfaturile tale cu siguranta vor fi de folos multora dintre noi care am patruns de curand pe acest taram numit “fotografie”. Si chiar dak nu ai un raspuns concret pt toate intrebarile simplul apel la experienta ta fotografica ne va invata pe toti cate ceva.

  31. Buna,

    Stii cumva daca diapozitivele realizate la inceputul anilor 80 in Romania/orice diapozitiv poate fi momentan transformat in poza?si daca raspunsul este da unde sau la cine?nu am poze de cind sunt mica dar am citeva diapozitive pe care as dori foarte mult sa le transform in poze.

  32. Este adevarat ca sunt mai pretentioase dar diapozitivele se pot scana si printa. Daca esti din Bucuresti poti sa incerci la Kodak-ul de la magazinul Unirea, stiu ca au un printer digital acolo.

  33. Sunt interesata de o sedinta foto si as vrea sa te rog sa-mi trimiti un mail cu datele tale de contact, daca se poate! felicitari pentru blog si bafta in continuare! ms

  34. Salut,
    Am vazut ca folosesti Lightroom si pozele le tragi RAW. Eu ma confrunt cu problema culorilor care sunt diferite intre RAW-ul importat in Lightroom si cel importat in DPP. Am vazut problema pe net “reclamata” foarte multi si nici o rezolvare concreta decat eventual sa faci o calibrare dar nu am fost prea edificat de cum se face.
    Sunt foarte curios daca tu ai vreo rezolvare mai “eleganta” sau daca iei pozele si te apuci sa le rezolvi mereu de la zero.
    Ma bucur mult ca pot sa iti pun direct aceasta intrebare si sper ca poate ma poti lamuri tu mai bine.

  35. Nu am folosit DPP-ul pentru conversie ci mai mult pentru vizualizare. Exista o diferenta dar nici nu mi-am pus problema sa o investighez. Am mult mai multa incredere in Lightroom.

    Pe de alta parte este oarecum firesc sa existe diferente. Raw-ul nu este niciodata folosit ca atare. Diversele programe ce lucreaza cu raw folosesc algoritmi diferiti de citire a fisierelor si au interpretari diferite. Raw-ul nu este asa cum este ci mai mult asa cum este interpretat. Lightroom-ul seteaza automat contrastul la 25 si luminozitatea la 50, probabil ca si asta conteaza. Parca Lightroom-ul e ceva mai saturat decat DPP.

    Calibrarea este si mai complicata. Mai toate echipamentele si programele ce reproduc culori (de la camere foto, photoshop sau altele, pana la monitoare, scanere sau imprimante, chiar si proiectoarele digitale) au un fel propriu de a “vedea” culorile. Sigur, toate reproduc albastru de ex, dar cat de albastru este albastrul, este discutabil. Ca sa existe o uniformitate, toate masinile au fost invatate sa foloseasca un limbaj comun ce se numeste “color space”. Exista si cateva standarde RGB de color space: AdobeRGB (1998), sRGB sau ProPhoto RGB sunt cateva dintre ele. In teorie trebuie sa sa configurezi toate echipamentele tale sa functioneze in acelasi color space, adica sa “vorbeasca” o singura limba. AdobeRGB este probabil cel mai raspandit dintre standarde asa ca poti sa il folosesti cu incredere.

    Toate incep insa cu un monitor calibrat, alfel e o munca fara rost. Ce inseamna un monitor calibrat? Inseamna ca monitorul tau iti arata exact culorile din fisierul fotografiat (din bit-ul de pe hard, daca vrei), adica red este red, blue este blue, etc. Din pacate un monitor nu se poate calibra “la ochi”. Poti sa cauti pe net o mira de calibrare sau sa folosesti adobe gamma din Photoshop dar rezultatul nu e unul masurabil. Daca o sa calibrezi azi o sa ai un rezultat diferit fata de ieri, poate sa tina de cat de puternica sau ce temperatura de culoare are lumina ambianta din camera unde este asezat monitorul in momentul calibrarii, sau de cat de obosit esti sau de cata cafea ai baut. Ochii in gereral te pacalesc. O calibrare decenta poti obtine cu un colorimentru de genul Spyder 2 sau 3 de la colorvision.com, au si un distribuitor pentru Romania, vezi pe site. Softul colorimetrului emite pe ecran cateva teste de culoare iar colorimetrul le citeste, ajustarea se face automat si nu tine de ochi. Echipamentul asta cred ca e pana in 200 euro in Romania dar daca te intereseaza atat de mult culorile, e o investitie ce merita.

    Eu livrez fotografiile in AdobeRGB(1998) ajustate in Lightroom pe un monitor calibrat, de obicei este de ajuns.

  36. Salut Alex,
    Am ramas foarte placut impresionat de porfotoliul tau. Nu ma pricep la fotografierea in sine, dar imi place sa vad rezultatele si la tine ele sunt deosebite.Vreau sa iti urez bafta si la cat mai multe portofolii. Scuze daca post-ul meu e cam off-topic.
    Bafta

  37. Buna Alex,
    Fotografiile tale m-au surprins intr-un mod placut. Cel mai mult mi-au placut proiectul Anastasia si Bucurestiul meu. Proiectul Anastasia m-a dus cu gandul la tablourile lui Monnet ale catedralei din Rouen sau picturile lui Cezanne ale muntelui St Victoire. Acelasi subiect, in diferite momente ale zilei sau in diferite anotimpuri. Inteleg ca scopul e diferit, ei doar incercau sa prinda o reflectie diferita a luminii, dar intr-un final ar fi cam aceeasi idee a impresionistilor- un subiect, in diferite momente in timp, poate transmite diferite atitudini sau impresii spectatorului. Cel putin, asta am perceput eu din fotografiile tale cu Anastasia.
    Cat despre proiectul Bucurestiul meu, ar fi interesant daca ai face o carte cu now and then ale diferitelor locuri din Bucuresti. Eu am o carte in acest tipar despre Washington DC.
    Te felicit ca incerci sa faci fotografie ca o arta a surprinderii de imagini numai cu ajutorul camerei, fara retusuri ulterioare. Multe dintre fotografiile tale sunt surprinzatoare cum ofera o alta perspectiva pe subiecte intens mediatizate.

  38. Stimate D.le Alex,
    Intimplator am ajuns la acest site: Sunt foarte impresionat de inspiratia creativa in a continua arta fotografica Alb / Negru.
    Color ,toata lumea face la orice pas …cu digita camera.
    Fiecare fotografie reprezinta un mesaj trait direct al fotografului cu obiectul, lucru care nu poate fi explicat.

    Vazind Fotografiile tale Bucurestiul Meu mi-am adus aminte de marele fotograf Brassaï (Gyula Halász),care l-am cunoscut personal intimplator prin 1959.
    Am avut citeva fotografii ale lui insa au disparut odata cu plecarea mea din Romania 1968.
    Dorinte de bine si succes cu un Filmulet

  39. Salutari Alex.
    Am avut onoarea ne a te cunoaste acum cativa ani, nu voi da detalii in legatura cu asta acum si aici, ai e-mail`ul meu daca chiar te framanta si vrei sa stii de unde, desi nu prea vad rostul.

    In orice caz, vroiam doar sa zic ca imi place munca ta mult, felicitari si multe succese pe viitor.

  40. Salut! Am 16 ani [nu stiu daca este cazul sa pun un “doar” inainte]. M-am surprins de curand cu un aparat de fotografiat in mana , facand poze de cate ori am ocazia. Nu am cunostinte tehnice in domeniu, fac poze instinctual … dupa inspiratia de moment. Imi dau seama ca incet incet fotografia incepe sa ma pasioneze. M-am gandit ca in viitor sa devina mai mult de o pasiune, m-am gandit la niste cursuri, m-am gandit la un aparat mai bun s.a.m.d. Totusi fac parte dintr-o familie care considera ca o meserie gen medic e mult mai sigura pentru viitorul meu … chiar daca pe mine nu ma incanta ideea. Un profesor pasionat si el de fotografie mi-a apreciat pozele. Intrebarea mea era daca ai stiut mereu ca vrei sa faci o cariera din fotografie sau faptul ca ai unele “antecedente” in familie te-a influentat decisiv?

  41. Buna.As vrea sa stiu…pentru tine o fotografie reusita trebuie gandita mult inainte sau este pur si simplu rezultatul inspiratiei dintr-un moment aparte?

  42. Salut!

    As vrea sa-ti multumesc pentru initiativa de a-ti impartasi munca cu noi toti si pentru ca iti faci timp sa raspunzi la cate o intrebare doua, trei, douazeci si cate mai vin. Observandu-ti pozele mi s-au mai deschis ochii catre noi posibilitati de fotografie si am observat diverse detalii ce ma vor ajuta sa devin eu insumi un fotograf mai bun.
    Luand decizia de a merge mai departe cu aceasta pasiune am achizitionat recent si un aparat mai bun(Canon 1000D) alaturi de care am ajuns sa ma bucur si mai mult de fiecare plimbare facuta in cautarea unor imagini (posibilitatile sunt enorme comparativ cu Sony-ul H1 ce l-a precedat :D).
    Umbland la diverse setari am ajuns sa fiu nelamurit in cateva privinte:
    Desi foarte subtil se observa diferente intre formatul RAW si JPEG nu inteleg prea bine daca am vreun avantaj salvand imaginile in format RAW pe card. Presupun ca RAW permite mai multe din punctul de vedere al post-procesarii din moment ce este practic, negativul unui film digital dar vreau sa stiu ce anume ai observat tu in lucrul cu acest format?
    In plus ce pot face pentru a scurta depth-of-field-ul cat mai mult?
    In conditiile in care incercam sa focalizez asupra unui obiect aflat in dreapta cadrului la 1.6 metri distanta, diafragma larg deschisa(f4 pentru lentila Canon IS 18-55), fundalul desi usor incetosat stiu ca putea aparea si mai distorsionat dar sunt curios daca am atins un plafon maxim din cauza lentilei sau pentru ca mai am eu de invatat?

    Iti multumesc anticipat!

  43. Buna Alex,
    Am ramas profund uimita de ceea ce creezi si ma bucur ca inca mai sunt printre noi si adevarati artisti. Ai o cormatica exceptionala….si nu numai, felicitari pentru ceea ce faci si mult succes in continuare. Atat am vrut sa spun eu ….. o pasionta de fotografie care incearca mereu sa invete cate ceva nou, iar ce am citit aici cred ca este de mare folos pentru multi dinte noi.
    Toate cele bune!

  44. La multi ani Alex !
    Multa sanatate,noroc,fericire si indeplinirea tuturor dorintelor .
    Daca ar fi sa-ti dedic o melodie aceasta ar fi ,,Opriti timpul “,cred ca esti de acord cu mine ! ,,O tempora” !
    Mult succes in plan profesional si personal !

  45. Buna, Alex. Imi cer scuze ca deranjez, dar mi-am amintit de blogul tau si de topicul asta. Sunt studenta la atf imagine, anul 2 si as vrea sa te intreb, din experienta ta, cam ce locatii in bucuresti ar fi primitoare pentru un fotograf si un model, cu o arhitectura mai interesanta, fara prea multe gunoaie(etc.) si in mod special lipsite de privirile curioase ale oamenilor. Ultima solutie pe care am gasit-o a fost Gradina Capitol, dar de curand a fost restaurata si.. populata.
    Multumesc anticipat, Diana.

  46. Buna!
    Sunt interesata de o sedinta foto si vreau sa te rog sa-mi trimiti un mail cu niste date de contact si eventual si tarife. E vorba despre un fel de book. Spun “un fel” pentru ca nu sunt model, insa mi-ar placea sa am un portofoliu cu niste poze profi.

Comments are closed.